11/2-16: Mycket känslor

Igår spelade Storvreta för Barncancerfonden. Laget bar rosavita matchställ som var gjorda för just gårdagens match. När laget klev ut på planen så gick en ung kille bredvid Alexander Rudd #92 i Storvreta. Den unga killen har drabbats av cancer. Jag var tvungen att bita mig i kinden för att inte börja gråta bland alla människor. Hela kvällen var så fin. Och det värmde i mitt hjärta att denna unga kille fick den här kvällen med Storvreta. För det första så fick han gå ut bredvid sin stora idol och mötas av 1700 människors applåder. Sedan fick han första tekningen mot AIK! Och han fick en egen hejaramsa av klacken. Någonting som gör mig ledsen dock är cancer. Och att så unga människor drabbas. Var väldigt deppig när jag kom hem från matchen. Cancer är så himla orättvist. Om jag hade en önskan som kunde gå i uppfyllelse så skulle jag utrota cancer, inget snack om saken. Och för er som vill veta så vann Storvreta med 7-1!

Just nu är jag påväg hem. Jag åkte tidigare från skolan eftersom att mitt huvud är helt kaos. Har haft ont varje morgon den här veckan. Värken har oftast gått över på dagen men idag ville den inte försvinna. Så nu ska jag hem och försöka vila en liten stund. Kram på er! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:


Hejsan på er! Jag heter Felicia Forsgård och är en helt vanlig tjej på 17 år, född 98. Jag är bosatt i Storvreta som ligger några minuter utanför Sveriges fjärde största stad.. Uppsala! Här bor jag med båda mina föräldrar, min storasyster och två katter. Just nu går jag hotell&turism - linjen på Ekebygymnasiet här i Uppsala! På bloggen skriver jag mest om min vardag, lägger upp bilder och tipsar om musik. Har ni några frågor eller funderingar så är det frittfram att kommentera! ღ KONTAKT: [email protected]
RSS 2.0