7/1-16: Årsresume 2015 (långt inlägg)

Januari-februari-mars
Firade in det nya året med min fina vän Sarah. Minns att hon kom hem till mig lite senare på kvällen och sen drog vi till slottet för att se på the firewooorks! En ny termin drog igång. Just nu gick jag på Andra Chansen och mitt schema var väldigt chill. Gick från 10:00 - 11:55 varje dag förutom torsdagar då jag var ledig. Jag gjorde inte mycket på dagarna men trivdes med det som var. På sportlovet i februari åkte familjen till Gran Canaria och spenderade en vecka där. Vädret var inte alltid på våran sida men det var skönt att få komma bort ifrån sin vardag. Sen hände det inte mycket mer i februari. Någonstans i mars började jag fatta tycke för en person. Var väl lite high på life här, om man kan säga så.
 
April-maj-juni
I april var jag ledsen och ganska nere eftersom att saker inte hade gått som jag ville. Den 27 april fyllde lilla jag 17år och det firades med middag och bowling med la familia. I maj började roliga saker närma sig. Jag taggade till rejält inför resan till Florida som skulle ske i juni. Köpte en present till värdfamiljen som jag precis hade fått. Dessutom fixade jag och mamma min syster plakat inför hennes student. I mitten av maj åkte jag och min syster in till Stockholm för att se 5 Seconds of Summer uppträda i Globen! I juni tog Josefin (syster) studenten! Började dagen med att se hennes utspringning och sedan kom det gäster hem till oss. Avslutade den här dagen med en fest! I mitten av juni fick jag äntligen sommarlov. Terminen hade inte varit särskilt jobbig skolmässigt då jag trivdes hur bra som helst på Andra Chansen och hade bara engelska&matte, utan något betyg. Men som ni vet, det är alltid skönt med sommarlov. Och sen var dagen här, dagen då jag åkte iväg till Florida. Åkte helt själv med helt nya människor.
 
Juli-augusti-september
Ungefär hela juli spenderades i USA. Jag har så många fina minnen som jag alltid kommer att minnas. Blir helt varm i hjärtat när jag tänker på resan. Alla nya vänner och upplevelser. Islands of Adventure och Universal Studios var favoriterna! Men de stränder vi besökte och resten av aktiviteterna var såååå bra dom också. För er som är sugna på en språkresa.. ÅK!!!!!! När jag kom hem ifrån USA så fokuserade jag mest på att kill the jetlag. Sex timmars tidsskillnad är inte lätt att hantera, I'm just sayin'. Dock så åkte familjen till Stockholm över en dag. Vi hade det jättemysigt, gick på några muséer osv! I början av augusti åkte familjen upp till Jämtland. Vi gick på Storsjöyran där vi såg bl.a Zara Larsson, Tomas Ledin och Lorentz. Vi hälsade även på våra kusiner! Och sen började skolan. Not gonna lie, jag var en aning nervös. En helt ny skola och ansikten. Som tur kände jag redan Ahmed och Ludwig sååå behövde inte komma dit helt ensam, hehe! Fick genast kontakt med några tjejer som jag umgåtts med varje skoldag sen dess. Är jättenöjd med hotell&turism-linjen. Har fått nya helt awesoooome vänner och jag trivs i skolan. Skolan rullade på i september. Många släktingar samt min mamma fyllde år den här månaden!
 
Oktober-november-december
I början av oktober åkte jag ner till Göteborg för att gå på STS reunion-party. Där träffade jag en del utav Orlando-gänget. Var så lycklig den här kvällen. Åhh, hade saknat dom så himla mycket! Dessa månader gick åt till mycket plugg. Speciellt i slutet av november och hela december. Men jag klarade det, även fast jag trodde motsatsen vissa stunder. Julen firades hemma. Samt det nya året firade jag hemma i Storvreta med familjen och Sarah. Avslutade året som jag började det! Sen så har ju hela året såklart bestått av häng med många fina vänner, några fester, bio, innebandy osv.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:


Hejsan på er! Jag heter Felicia Forsgård och är en helt vanlig tjej på 17 år, född 98. Jag är bosatt i Storvreta som ligger några minuter utanför Sveriges fjärde största stad.. Uppsala! Här bor jag med båda mina föräldrar, min storasyster och två katter. Just nu går jag hotell&turism - linjen på Ekebygymnasiet här i Uppsala! På bloggen skriver jag mest om min vardag, lägger upp bilder och tipsar om musik. Har ni några frågor eller funderingar så är det frittfram att kommentera! ღ KONTAKT: [email protected]
RSS 2.0