19/8-15: Andra dagen på nya skolan

Min morgon var väldigt upp och ner. När jag stod och väntade på bussen inne i stan så fick jag reda på att den var försenad några minuter. Jag tänkte mest 'äsch' eftersom att det endast tar 6-7min att åka. Dessutom var den försenad dagen innan och jag kom i tid då. Men bussen blev bara senare och senare.. Runt tio i nio kom Ahmed (klasskamrat) och två killar från parrarelklassen fram till mig och sa att bussen förmodligen inte skulle komma. Så istället för att vänta på nästa buss så började vi GÅ. Det hela slutade med att vi tog en taxi till skolan, haha!! En av killarna från parrarel betalde, verkligen hur snällt som helst! Och är glad över att de frågade om jag tänkte hänga med på att gå till skolan. Annars hade jag stått kvar på hållplatsen och kommit försent..

Resten av dagen har gått bra. Vi gjorde inte särskilt mycket. Gick runt på skolan med lite olika uppgifter. Sedan fick vi information och hade korta samtal med våra mentorer. Imorgon är det torsdag och det betyder att alla tvåor och treor börjar! Ska bli kul med mer folk. Dessutom så börjar jag 12:40, lyxigt ??!!!! Nu ska jag hoppa in i duschen. Sen blir det Idol och ska nog träffa Elsa efter det. KRAM!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-post: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:


Hejsan på er! Jag heter Felicia Forsgård och är en helt vanlig tjej på 17 år, född 98. Jag är bosatt i Storvreta som ligger några minuter utanför Sveriges fjärde största stad.. Uppsala! Här bor jag med båda mina föräldrar, min storasyster och två katter. Just nu går jag hotell&turism - linjen på Ekebygymnasiet här i Uppsala! På bloggen skriver jag mest om min vardag, lägger upp bilder och tipsar om musik. Har ni några frågor eller funderingar så är det frittfram att kommentera! ღ KONTAKT: [email protected]
RSS 2.0